جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

واشنگتن: چندی پیش دولت آمریکا تصمیم گرفت به افراد نیازمند جامعه برای خروج از بحران اقتصادی کمک نقدی کند.

به همین دلیل چک‌های 250 دلاری به نشانی این افر اد ارسال شد. اما دیروز اعلام شد که 1700 زندانی به اشتباه این چک‌ها را دریافت کردند. به این ترتیب دولت در حدود 425 هزار دلار متحمل ضرر مالی شد.

مقامات دولتی در توجیه این اقدام خود می‌گویند که بانک اطلاعاتی آنها به روز نشده بود و به همین دلیل آنها  نمی‌دانستند که این 1700 نفر در حال حاضر زندانی هستند. البته برخی از زندانیان اعلام کرده‌اند که این چک‌ها را پس خواهند داد اما برخی دیگر قصد پس دادن آنها را ندارند.

ارسال نامه از طریق لوله گاز

اسلو:شهردار یکی از شهرهای نروژ برای ارسال پیام برای یک مقام سیاسی محلی در انگلیس از خط لوله گاز استفاده کرد. داستان از این قرار بود که وی می‌خواست برای این مقام سیاسی محلی که ساکن انگلیس است نامه بفرستد.

او به جای اینکه از پست استفاده کند نامه‌اش را داخل یک جعبه ویژه قرار داد و آنها را داخل خط لوله گاز لانگلند که از زیر دریا به انگلیس می‌رسد انداخت. این نامه پس از 5 روز با فشار گاز به مقصد رسید و طی مراسم ویژه‌ای تقدیم سیاستمدار انگلیسی شد.

طول این خط لوله گاز 1200 کیلومتر است. در این نامه شهردار از سیاستمدار انگلیس دعوت کرده تا چند روزی به نروژ سفر کند. گفته می‌شود که این نامه طولانی‌ترین فاصله ارسال نامه جهان است که از زیر آب به مقصد رسیده است. البته هزینه این نوع ارسال نامه بسیار بالاست و بعید است که شهردار بار دیگر چنین کاری را انجام بدهد.

قاچاق مواد مخدر د ر کالسکه

مالاگا: یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در اسپانیا منهدم شد. اعضای این باند را شهروندانی از کشورهای اسپانیا، انگلیس، مراکش، فرانسه و شیلی تشکیل می‌دادند.

آنها برای اینکه مواد مخدر را با کمترین زحمت وارد اسپانیا کنند، این مواد را داخل تشک کالسکه‌ها پنهان و جاسازی می‌کردند و یک نوزاد را روی کالسکه می‌خواباندند. این حربه باعث شده بود تا پلیس به وجود مواد مخدر داخل کالسکه شک نکند.

البته این پایان ماجرا نبود چون اعضای این باند ماده مخدر کوکائین را به شکل شکلات در می‌آوردند و با پست به کشورهای مجاور ارسال می‌کردند. آنها پس از اینکه با کالسکه این مواد مخدر را از شیلی وارد اسپانیا می‌کردند، با استفاده از خودرو مواد را برای فروش به فرانسه می‌فرستادند.

البته خودروهای حامل مواد مخدر در کشور مراکش به سرقت رفته و به صورت غیر قانونی وارد اسپانیا شده بودند.

باریک‌ترین خانه نیویورک

نیویورک: باریک‌ترین خانه نیویورک 7/2 میلیون دلار قیمت دارد. این خانه 9/2 متر عرض و 12 متر طول دارد که صاحب آن مبلغ 7/2 میلیون دلار را برای فروشش پیشنهاد داده است. قدمت این خانه به سال 1873 باز می‌گردد.

گفته می‌شود که در چند روز اخیر 3 خریدار جدی برای این خانه منحصر به فرد پیدا شده است اما صاحب آن قصد دارد گرانفروشی کند. در واقع وی در سال 2000 این خانه 3طبقه را به مبلغ 6/1 میلیون دلار خریداری کرد و با آنکه طی چند سال اخیر قیمت خانه در آمریکا ارزان شده است اما او می‌خواهد سود قابل توجهی از فروش این خانه نصیبش شود.

با آنکه 3 خریدار پس از شنیدن قیمت پیشنهادی صاحبخانه فرار کرده‌اند اما پیش‌‌بینی می‌شود که وی ملک خود را با همان قیمت اولیه که 7/2 میلیون دلار است به فروش برساند. جالب اینکه خانه وی باغچه زیبایی نیز دارد.

کد خبر 88878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز